Netflix on kertonut sijoittajille suunnatussa kirjeessään testaavansa kokeiluluontoisesti viikottaisia top 10 -listauksia sisällöistään. Kokeilua palvelu perustelee sillä, että ohjelmien suosio on yksi peruste sisältöjen valinnassa ja osa käyttäjistä haluaa katsoa samoja sisältöjä kuin muutkin. Tavoitteena on houkutella käyttäjiä katsomaan enemmän sisältöjä, osallistumaan niitä koskevaan keskusteluun ja jakamaan meemejä.
Netflix ei ole perinteisesti kertonut tietoja sisältöjensä katselumääristä tai suosiosta. Toistaiseksi ei ole tietoa, kertooko palvelu myös tarkemman suosituimmuusjärjestyksen, mutta kirjeen mukaan listaus ainakin kattaa useita kategorioita.
Aluksi ominaisuutta kokeillaan muutaman kuukauden verran Britanniassa. Jos Netflix toteaa kokeilun onnistuneeksi, se saattaa tulla saataville muillakin markkinoilla.
Asiasta kirjoitti PCMag.
Kommentit