Helmikuussa 45 vuotta täyttänyt kaiutinvalmistaja Genelec on päässyt kolmen kärkeen Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -kilpailussa. Muut finalistit ovat kosmetiikkabrändi Lumene ja ohjelmistoyritys Siili.

Yleisö sai ehdottaa suosikkibrändiään viime syksynä. Voittaja julkistetaan 18.4.2023 Suuressa brändipäivässä. Sen valitsee asiantuntijaraati, joka koostuu brändityön ja aineettomien oikeuksien ammattilaisista. Arviointikriteereinä ovat muun muassa brändin tarina, asiakaskokemus, innovatiivisuus, suojaus, viestintästrategia, brändikirja ja brändimielikuva.

Palkinnolla on tarkoitus antaa tunnustusta yrityksille pitkäjänteisestä brändin kehittämisestä. ”Kaikki kilpailun finalistit ovat erottuvia brändejä, jotka ovat kyenneet johdonmukaisesti ja menestyksekkäästi kehittämään brändiään ja sen tunnettuutta. Raadissa on arvioitu brändejä laajalti myös brändin aineettomien oikeuksien suojaamisen näkökulmasta”, sanoo Keskuskauppakamarin johtava asiantuntija Minna Aalto-Setälä.

Aiempia voittajia ovat olleet Marimekko vuonna 2019, Yle vuonna 2021 ja Lapuan Kankurit vuonna 2022.

genelec.fi