OpenAI ilmoitti julkaisevansa virallisen iOS-sovelluksen, jonka avulla käyttäjät voivat käyttää sen suosittua tekoäly-chatbottia puhelimensa kanssa. OpenAI ilmoitti julkaisevansa virallisen iOS-sovelluksen, jonka avulla käyttäjät voivat käyttää sen suosittua tekoäly-chatbottia mobiilissa kuukausia sen jälkeen, kun App Store täyttyi epäilyttävistä, epävirallisista palveluista. Uuden ChatGPT-sovelluksen käyttö on ilmaista, siinä ei ole mainoksia, mutta se on aluksi rajoitettu vain yhdysvaltalaisiin käyttäjiin.

Kuten työpöytäsovellus, ChatGPT-sovellus antaa käyttäjille mahdollisuuden olla vuorovaikutuksessa tekoäly-chatbotin kanssa ja kysyä kysymyksiä ilman perinteistä verkkohakua, sekä saada neuvoja, löytää inspiraatiota, oppia, tutkia ja paljon muuta. Ottaen huomioon Applen oman ääniavustajan Sirin ongelmat ja Applen oman tekoälyn edistymisen puutteen, uusi julkaisu voi saada useammat käyttäjät kokeilemaan ChatGPT:tä puhelimissaan pääasiallisena mobiiliapuna.

Kun käytät ChatGPT:n mobiiliversiota, sovellus synkronoi hakuhistoriasi eri laitteilla – eli se tietää, mitä olet aiemmin etsinyt verkkokäyttöliittymän kautta. Sovellus on myös integroitu Whisperiin, OpenAI:n avoimen lähdekoodin puheentunnistusjärjestelmään, joka mahdollistaa puheentunnistuksen.

ChatGPT Plus -tilaajat voivat käyttää GPT-4:n ominaisuuksia uuden sovelluksen kautta, OpenAI sanoo. Lisäksi he saavat varhaisen pääsyn uusiin ominaisuuksiin ja nopeammat vasteajat. Tilaustarjous lanseerattiin helmikuussa, ja se maksaa 20 dollaria kuukaudessa päivitetyistä ominaisuuksista, mukaan lukien pääsy ChatGPT:hen myös ruuhka-aikoina.

Yhtiön mukaan uuden sovelluksen käyttöönotto alkaa Yhdysvalloissa tänään, mutta se laajenee muihin maihin tulevina viikkoina. Myös Android-version kerrotaan tulevan pian.​

ChatGPT:lle ja tekoälylle iPhonessa näyttää olevan jonkin verran kysyntää. Sovelluskauppojen älykkyysosaston data.ai:n äskettäisen tutkimuksen mukaan 10 tärkeintä tekoälysovellusta oli maaliskuun loppuun mennessä tuottanut jo yli 14 miljoonan dollarin liikevaihdon tänä vuonna, ja kuluttajien keskimääräinen päivittäinen liikevaihto oli kasvanut 11 prosenttia helmikuuhun verrattuna.​