Apple käyttää chatbot tekoälyä auttaakseen työntekijöitä ”testaamaan tulevia ominaisuuksia, tiivistämään tekstiä ja vastaamaan kysymyksiin sen perusten tietoihin joilla sitä on koulutettu” kertoo Bloombergin Mark Gurman Power On -uutiskirjeessään.

Apple ei ole vielä varma siitä, mitä se haluaa tehdä Apple GPT chatbot -projektillaan asiakaspalvelun puolella, mutta Gurmanin raportti valaisee ainakin yrityksen sisäisiä chatbotin käyttötarkoituksia. Uutiskirjeen mukaan Apple harkitsee tapoja laajentaa generatiivisen tekoälyn käyttöä organisaatiossaan, ja yksi mahdollisuus olisi antaa työkalu AppleCare-tukihenkilöstölle paremman asiakaspalvelun tarjoamiseksi asiakkaille.

Tämä ei tapahdu välttämättä pian sillä Applen ja toimitusjohtaja Tim Cookin tiedossa on chatbotin mahdollisuudesta tehdä virheitä. Cook mainitsi toukokuussa pidetyssä osavuosikatsauksessa, että tekoälyyn liittyy useita asioita, jotka on selvitettävä. Gurmanin mukaan Apple etenee todennäköisesti tekoälysuunnitelmien kanssa huomattavasti harkitummin kuin mitä olemme nähneet Googlen, Microsoftin ja monien muiden tekevän, jotka eivät tunnu saavan generatiivista tekoälyä tuotteisiinsa tarpeeksi nopeasti. Silti Apple-lähteet kertoivat viime viikolla Bloomberille, että yhtiöllä on merkittävä tekoälyyn liittyvä ilmoitus ensi vuonna.

apple.com