Spotify testaa parhaillaan mainoksia, jotka rohkaisevat käyttäjiä antamaan äänikomentoja mainoksiin liittyvän lisäsisällön tutkimiseksi. Ominaisuus on kokeiltavana parhaillaan Yhdysvalloissa palvelun sellaisilla ilmaiskäyttäjillä, jotka ovat aikaisemmin sallineet äänikomennot. Asiasta kertoi AdAge.

Uutta ominaisuutta on havaittu kokeiltavan ainakin Axe-deodoranttimainoksessa, jossa käyttäjiä pyydetään käynnistämään Unileverin sponsoroiman Spotify-soittolistan. Vastaavia ominaisuuksia kokeilee myös toinen suoratoistopalvelu Pandora.

Nähtäväksi jää, saapuuko ominaisuus ennen pitkää laajempaan jakeluun. Koska ääniohjaus on vielä Suomessa melko lapsenkengissä, ominaisuus tuskin on tulossa ainakin ensimmäiseksi näille leveysasteille.

Kiinnostavaa on myös, miten käyttäjät ottavat ominaisuuden vastaan. AdAgen haastatteleman Episode Fourin strategiajohtajan Leslie Walshin mukaan lisäsisällön pitäisi pystyä tarjoamaan jonkinlaista todellista lisäarvoa kuuntelijoille, jotta niitä ei koettaisi riesaksi.