Suoratoistopalvelu Spotify on päivittänyt käyttöehtojaan Yhdysvalloissa. Niiden mukaan se aikoo kiristää käytäntöjään ilmaisversion mainoksia kiertävien kuuntelijoiden suhteen. Jatkossa yhtiöllä on oikeus sulkea käyttäjän tili varoittamatta, jos käy ilmi, että tämä käyttää jonkinlaista mainosten estotekniikkaa.

Vaihtoehtoina on siis suostua kuuntelemaan mainoksia tai kaivaa kuvetta maksullisen ja mainoksettoman version hankkiakseen. Tähän asti yhtiö on lähettänyt ennakkovaroituksia sähköpostilla, jos mainostenblokkausohjelma on havaittu. Tilejä on myös saatettu joissain tapauksissa jäädyttää väliaikaisesti.

Uudet ehdot astuvat Yhdysvalloissa voimaan maaliskuun alussa. Toistaiseksi vastaavaa kohtaa ei ole mainittu palvelun suomenkielisissä ehdoissa.

Asiasta uutisoi The Verge.