Spotify testaa AdAge-julkaisun mukaan Australiassa rajatonta ääni- ja videomainosten ohittamista ilmaisversiossaan. Testattava Active Media -ominaisuus antaa mahdollisuuden ohittaa mainoksia, kunnes itseä kiinnostava mainos sattuu kohdalle. Kun sen kuuntelee kokonaan, voi jatkaa musiikin kuuntelua.

Uuden ominaisuuden avulla Spotify kertoo saavansa enemmän tietoa käyttäjistään ja tarjoamaan heille kohdennetumpia mainoksia. Mainostajat eivät puolestaan joudu yhtiön mukaan maksamaan ohitetuista mainoksista, mutta toistettujen mainosten hinta tulisi olemaan nykyistä korkeampi. Niin Spotify saisi vähemmistä mainoksista saman tuoton.

Suoratoistopalveluiden markkinajohtaja Spotify etsii uusia tapoja lisätä ilmaisversionsa houkuttelevuutta. Yhtiö listautui viime keväänä pörssiin, minkä vuoksi se pyrkii aggressiivisesti lisäämään käyttäjäkuntaansa. Äskettäin ilmaisversioon tuli mahdollisuus valita rajatulla määrällä soittolistoja valita kappaleensa vapaasti.

www.spotify.fi