Billboardin tietojen mukaan verkkokauppajätti Amazon on aikeissa julkistaa mainosrahoitteisen suoratoistopalvelun musiikille. Se tarkoittaa, että yhtiö lähtisi haastamaan Spotifyn johtavaa markkina-asemaa tosissaan.

Toisiksi suosituin suoratoistopalvelu Apple Music esimerkiksi on saatavilla vain maksullisena. Niin myös Amazon Prime Music on ollut tähän asti. Spotifyn ilmaisversio on kuitenkin osoittautunut hyväksi vieheeksi myös myöhempien Premium-tilaajien kalastelussa.

Ilmaista palvelua voisi käyttää suosituilla Amazonin Echo-älykaiuttimilla, joka onkin yksi potentiaalinen kilpailuetu verkkokauppajätille. Ilmaispalvelussa olisi maksulliseen versioon verrattuna rajoitetumpi valikoima. Julkistus saattaa tapahtua jo ensi viikolla.

Amazon on Billboardin tietojen mukaan tarjoutunut maksamaan osalle levy-yhtiöistä toteutuneiden kuuntelujen mukaan riippumatta siitä, miten hyvin mainokset myyvät. Tuottavan verkkokauppabisneksensä ansiosta Amazon onkin etuoikeutetussa asemassa Spotifyyn verrattuna.

Billboardin artikkeli löytyy täältä.